Det kanske blir den 27 januari som Apple kommer att presentera sin nya tablet. Rykten har tidigare sagt att presentationen skulle äga rum dagen innan, men allt pekar på att Steve Jobs istället kommer att presentera tableten den 27:e.

En del tror att Steve Jobs kan ha ratat idén om en ny tablet för ett bra tag sedan och att han inte kommer att presentera någon ny tablet efter vad som hände med Apples senaste projekt i kategorin. Projektet att släppa den så kallade Apple Newton blev aldrig av och sades vara helt nerlagt i början av 1998. Att denna händelse skulle ha någon inverkan på Steve:s beslut om att släppa någon Apple Tablet tror inte jag är sant.
Efter att många företag det senaste halvåret släppt många tablets och liknande produkter, som kan vara riktigt konkurrenskraftiga, så tror jag att detta gör att Apple blir ännu lite mer taggade på ett produktsläpp.
Enligt mig så kommer Apple Tablet (iSlate, Slate eller vad den kommer att heta) släppas någon gång till våren, men presenteras redan den 27 januari. Jag kommer naturligtvis skriva om de kommande händelserna.

Uppdatering:
Enligt rykten så ska iMac få en uppdatering. Denna uppdatering ska göra att du nu kan styra datorn med en hjälp av en kapacitiv pekskärmsteknik (likt den i iPhone och kanske Apple Tablet)
Om något sådant verkligen kommer, så kommer det med allra störst sannolikhet att presenteras den 27:e. (18 jan)
Ja! Den 27:e kl 19:00 svensk tid sker det! De fräshaste nyheterna hittar du här! Jag kommer naturligtvis att skriva om vad som händer Live! (18 jan)

Var uppdaterad - var TechNytt