Ännu en av HTC:s kommande telefoner har nu läckt ut. HTC Incredible som den ska heta, verkar visserligen inte "incredible", men kan nog bli något ändå.
Telefonen som kör en Snapdragon processor, likt HTC HD2 och Nexus One, ska ha ett RAM-minne på 256MB, vilket gör mig lite osäker på om den kommer bli så värst snabb trots Snapdragon-processorn.
Skärmen ska vara en 3,5 eller 3,7" (vet inte säkert) stor AMOLED skärm, om det är multi-touch vet jag inte ännu, men jag kan knappt tänka mig annat. När det gäller operativ som kommer Incredible att köra Android 2.1 (vilket den och Nexus One är ensamma med!) och ha HTC Sence som överliggande gränssnitt.

När det gäller utseende så skvalrar bildern om en brun/röd baksida. I den bruna baksidan hittar vi en kamera vars specifikationer inte ännu läckt ut, men vi kommer åtminstone få se dubbla LED-blixtar som kan backa upp den.
Huruvida telefonen kommer till Sverige vet jag inte ännu, då jag väntar på svar från HTC. En uppdatering förväntas komma imorgon kväll, om inte tidigare!

Uppdatering:
Japp, det verkar som om HTC kommer att pumpa ut telefoner det närmaste. HTC Legend kan tänkas att släppas samtidigt som Incredible. Några nämare specifikationer har vi inte fått se ännu, bara dessa läckt bilderna, klicka här! (8 feb)

Var uppdaterad - var TechNytt