Ja, som jag skrev i början av veckan så finns det en chans till att Microsoft kommer att introducera den nyaste versionen av Wnidows Mobile (Windows Mobile 7, eller Windows Phone 7), på den kommande mobilmässan MWC (Mobile World Congress).
Riktigt hur operativet kommer att se ut i slutändan vet jag inte ännu, men här är en sammanfattning av vad som förväntas:
Microsoft verkar dra sig allt närmre sin konkurrent Apple när det gäller mjukvaran på telefoner. Det verkar som om den nya uppdateringen kan tänkas komma med ett mer användarvänligt operativ, som inte är lika mycket fokuserat på business. Operativet ska nyligen ha läckt ut till PPCGeeks, som säger att operativet är "stilrent" och "levande". Operativet ska ha ett helt nytt gränssnitt jämfört med äldre versioner av operativet, som ska likna Microsofts Zune HD mycket.
Fler likheter när det gäller iPhone OS kommer... Något Flash-stöd i webbläsaren ska inte komma, även om källor säger att webbläsaren håller mycket hög klass, "iPhone 3G-klass", säger MobileTechWorld. Microsoft "siktar" på "iPhone 3G S kvalité" säger man.
Några fler funktioner vi kan tänkas se, är möjligheten att koppla upp sig till din Zune eller Xbox. Information från valfri maskin ska kunna hämtas.
Så vad får vi se och när få vi se det? Jo, som jag sa i inlägget för en vecka sedan så tror jag att det är väl över 50% chans att vi kommer att få se den nya versionen av WinMo, nu på MWC (15-18:e). Men det bkan nog dröja ett bra tag innan vi får se en telefon på marknaden, som kör operativet.

Kommer vi att få se någon hårdvara då? Troligtvis inte. 20% chans sa jag i måndagens inlägg, vilket jag står kvar vid. Även om operativet ska vara Zune-likt så är jag inte säker på att vi kommer att få se en telefon från project pink riktigt ännu. Men vi kan hoppas!

Uppdatering:
Multi-taskning kommer inte vara en möjlighet i operativet...likt iPhone OS. (7 feb)

Var uppdaterad - var TechNytt