Som jag berättade för exakt två månader sedan, så kommer Fujitsu att släppa en mycket liten UMPC. Med sin 5,6" stora multi-touch skärm så är datorn en av de minsta vi någonsin sätt som samtidigt kan köra Windows 7, i detta fallet Home Premium.

Med sin 62GB stora SSD och ett 2GB stort RAM-minne så tror jag att den kommer att klara av operativet bra.
I inlägget som jag skrev i början av december så poängterade jag att en version utan inbyggt HSDPA-modem skulle släppas i början av "nästa" år. jag hade helt rätt. Så blev det nämligen, för den hittills släppta versionen av Fujitsus LifeBook UH900 har inte något modem som gör det möjligt att surfa via master. Uppkoppling kan istället ske genom det inbyggda Wi-Fi-modemet, som klarar b och g-standard, men även n-standard.
Tangentbordet på UH900 är amerikanskt och går inte att få i svensk upplaga ännu.
Datorn är hittills bara släppt i USA, för $849 (~6800 kronor). Men kommer troligtvis att kunna importeras, då garantin är världsomspännd.
Vill du veta mer? Klicka här för att läsa mitt gamla inlägg, eller klicka här för att se fulla specifikationer för datorn!

Var uppdaterad - var TechNytt