Mellan den femtonde och artonde kommer MWC att hållas i Barcelona. Mässan handlar bara om mobiltelefoner och jag förväntar mig ett flertal roliga nyheter. Några har jag redan berättat om, men här är en sammanfattning av vad vi kan förvänta oss av fram för allt LG och Samsung;
Om vi börjar med LG så tror jag att huvudnyheten kommer att vara LGs kommande version av den populära LG Arena. Den nya versionen som kommer att vara lite större än lillebrodern kommer att kallas för LG Arena Max. Arena Max som ska komma med, vad jag hittills vet, Wi-Fi, A-GPS, Bluetooth och 3G. Den ska även ha en 3,5" stor pekkänslig skärm. Höjdpunkten med mobilen är nog dess Snapdragon-processor som kan tänkas göra telefonen riktigt snabb!
Arena Max förväntas presenteras under mässan och sedan släppas i Korea, med resterande av världen tätt där efter.
När det gäller Samsung så tros fokuset mest att ligga på Samsungs kommand sattsning på OLED-skärmar, eller mer specifikt AMOLED-skärmar. Samsung förväntas nämligen presentera sina nyaste versioner av skärmar. Skärmarna är, vad Samsung kallar dem, Super AMOLED-skärmar som ska ge dig 20% bättre bild och en upplösning på 800x480 pixlar, jämfört med till exempel iPhone, som ligger på 480x320.
Mässan börjar som sagt på måndag nästa vecka. Jag kommer naturligtvis att ge dig de senaste nyheterna från mässan.

Uppdatering:
Kanske kan vi få se Samsungs Bada på mässan också? (9 feb)

Var uppdaterad - var TechNytt